Tävlingen idag

Tävlade Donald idag på klubbhoppningen, hoppade 90cm. Satt först och fotade lite medans jag väntade eftersom jag startade i näst sista klassen. Sen när jag red fram skrittade jag ett tag först för han hade gått i 70cm innan. Sen travade och galopperade jag för att känna hur han kändes och sen fick jag börja hoppa och jag började att hoppa på lilla några gånger sen tog jag räcket och då rev han så jag tog det igen och då gick det bra och sen tog jag oxern två gånger men det blev lite rakt upp och ner men när jag tog lite mer fart så gick det bättre och det blev ett rundare språng. Jag startade som två så jag fick gå in med ettan eftersom vi var två på banan hela tiden och när Lovisa som var innan mig var klar så var det min tur. Jag fick start signal och fattade galopp och red mot första hindret, blev lite kostingt språng men vi kom över sen mot tvåan så blev det en lite för snäv sväng så han sprang på sidan men det var bara att köra på igen och då kom vi över, trean gick också bra men jag tappade stigbygeln innan men tog den efter hindret igen. Fyran gick jätte bra, blev ett fint språng och lika så femman, sexan blev också lite lite upp och ner känsla men vi kom över iallafall utan nedslag och sjunde hindret gick bra, vi kom lite nära bara men vi klarade det. Trots dom 4 felen är jag jätte nöjd, var ju trots allt första banan på 90cm för oss tillsammans. Både My och Pernilla fotade och mamma filmade så den kommer upp så fort som möljigt;) Kommer att sakna denna underbara ponny<3
Foto: Pernilla
 
Foto: My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0