Provridning

Idag så åkte vi upp till Umeå för att prov rida en ponny. Ponnyn är en C-ponny som heter My Firefly men kallas Nisse. När vi kom dit så hämtade vi honom från hagen och ställde han i stallet sen gick jag och bytte om och sedan borstade jag lite och sånt. Efter att vi gjort iordning honom så gick vi ut till ridbanan och så satt jag upp och började skritta och efter ett tag började jag trava. Sen tog vi en lite skritt paus och sedan tog jag galopp i båda varven innan vi började hoppa. När vi började hoppa så började vi med att hoppa ett kryss i galopp två gånger med höjning efter första gången och sen höjde vi till ett räcke så hoppade jag det från båda hållen. Sen hoppade vi en "mur" två gånger i högervarv. Efter det hoppade vi ett räcke med lite tittiga saker under, den hoppade vi också två gånger, sen hoppade vi muren och sen räcket. Sen hoppade vi en linje med först ett litet räcke och sen en större oxer, hoppade den två eller tre gånger och sen hoppade vi en liten bana med början på muren sen räcket och sen linjen. Efter det tog vi en kombination men oxer in och räcke ut, hoppade först lite lägre men sen höjde vi så det låg nog mellan 90 och 1m eller nått och sen tog vi muren från andra hållet. Han var jätte fin, han hoppade bra men lite stort ibland så jag hängde inte riktigt med. Han var pigg och rolig att rida. Som avslutning så fick vi galoppera en sväng ut på vägen och sedan skritta tillbaka, det var riktigt härligt.
 
Här är lite bilder och en film från provridningen, ni får ursäkta min sits;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madicken

Frän ponny, blir han kanske din? :D

2014-05-03 @ 22:04:10
URL: http://knutarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0