Tävlingen

Idag var det tävling och jag och Donald hoppade en LD (alltså 80cm). På framridningen, som var ute så var han hur pigg som helst, han kändes som ett skott som skulle explodera vilken sekund som helst. Men det blåste jätte mycket så det var säkert därför men i början var han lugn och jag kunde skritta och trava men sen bleb han galen och när jag skrittade försökte han ställa sig någon gång och sånt så jag kunde knappt trava men när jag väl kom in på framhoppningen så blev han lugnare. Jag tog lite galopp i båda varven och sen hoppade jag lite. Han kändes bra men vi kom lite fel några gånger men han hoppade ändå. Sen gick vi in på banan och där kollade han runt lite men inte så mycket. Han var pigg och lite stark men det gick bra ändå, han hoppade fint fast än vi kom nära ibland men på fjärde hindret så slarvar han lite eller så kom vi lite förnära för han rev främre bommen på hindret (det var en oxer). Han hoppade grinarna fint, han tvekade lite men hoppade ändå och murdelarna som stod där brydde han sig inte alls om. Jag är nöjd även fast vi rev:)
 
Det är mamma som har fotat så ja ni ser ju hur dom ser ut;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0