dagens ridpass: hoppning, teknikträning

VI började med att värma upp hästarna lite självständigt i skritt, trav och galopp. Sen började vi med att hoppa lite smått på en liten studds som vi kom på tre gånger från varje varv.
Sen började vi hoppa lite riktigare. Vi kom på den lilla studdsen, red på en liten båge och hoppa ett räcke med vattenmatta under och sen en svag båge mot en högre studds, vi gjorde det tre gånger åt varje håll och vi höjde lite när vi bytte varv. Donald kändes bra och pigg. Han hoppade bra också.
Sen hoppade vi först ett räcke med grind, sen en svag båge mot ett räcke med ett litet plast träd under och sen en svag båge mot ett räcke med koner under. Vi hoppade det tre gånger åt varje håll. Donald hoppade väldigt fint och jag hade bra sits kändes det som iallafall, han stanade två gånger men det var för att vägen inte blev så bra så han visste inte riktigt vart han skulle och så blev det ett missförstånd vid räcket med konerna så han hoppade när jag inte var beredd så jag tappade stigbygeln och höll på att ramla av men jag satt kvar;) Men vissa gånger kändes det jätte bra, min sits kändes bra och när det kändes så så hoppade han jätte bra.
Sen hoppade vi den större studdsen och svängde sedan mot räcket med trädet och hoppade det. Vi tog det två gånger var 
Sen hoppade vi räcket med grinden och svängde och hoppade räcket med vattenmattan. Även det två gånger var
Jag är riktigt nöjd över ridpasset, det kändes riktigt bra. Hindrerna låg kanske runt 70cm. Jag önskar att någon hade varit med och filmat för jag hade verkligen velat ha film från lektionen. Hoppas ni fattar något av mina "fina" banskisser. Det var roliga övningar iallafall. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0