Utan motgångar får man inga framgångar

Tävlingen i tisdags gick ju inte bra alls. På framridningen så var underlaget ganska tungt och djupt så jag ville inte rida för mycket så att han blev trött men han var fin både på framridningen och framhoppningen. Efter att ha hoppat fram så gick vi ner till banan och där behövde jag inte vänta länge tills det var vår tur. Vi gick in på banan och när jag fick start signal så fattade jag galopp och red mot första hindret som han stannade på, kom igen och då hoppade han men stannade på andra. Kom igen på det och då hoppade han och sen så stannade han på tredje hindret också så utesluten. Nästa klass var han fin på framridningen och framhoppningen fast han stannade några gånger på oxer men när han hoppade så hoppade han bra. Sen var det ner till banan och vänta på min tur. Väl inne på banan fattade jag galopp och den här gången hade jag bättre galopp så jag red mot första hindret men han saktade av flera meter innan stannade tre gånger på första hindret, trots att jag hade så bra galopp och allt men han hade bestämmt sig för att inte hoppa inne på banan. Hade även sporrar i andra klassen för han lyssnade inte på skänkeln inne på banan i första klassen. Det är bara att ta nya tag och försöka igen eftersom man får inga framgångar om man inte får motgångar. 
 
fotograf: My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0