Dagens ridpass

Idag så började äntligen ridningen igen. Jag och Pernilla åkte till stallet så att vi var där tio över fem kanske och så hade vi U-sek möte kvart över. När det var slut så gick jag och gjorde iordning Donald inför lektionen. 
 
Vi började med att skritta fram på långa tyglar och sen tog vi tyglarna och red på en liten fyrkant vid A typ. Vi skulle vända och rida över två bommar och emellan bommarna skulle vi göra en volt. Vi gjorde det i skritt och trav i båda varven Sen gjorde vi det i galopp fast så tog vi bort volten. Det gick inte så jätte bra, i galoppen stod vi typ och studdsade, kändes det iallafall som. Men han sparkade och kanske bockade ganska mycket och så. Men han blev finare i slutet av uppvärmingen. När vi värmt upp så började vi med att trava in på en bom och sen var det ett litet kryss bakom så vi trav hoppade det och galopperade mot en oxer som låg på kanske 60cm jag är inte säker men jag chansar;) Vi hoppade det två gånger var sen höjde vi till kanske 85cm eller nått jag vet inte säkert och vi hoppade det två gånger men jag hoppade det bara en gång för han stannade en massa gånger men det var nog lite mitt fel, hehe. Men när Lovisa hoppade andra gången så bockade Conan ganska mycket efter så att hon ramlade av och då stack Conan först till ett hörn men sen sprang han igenom ridhuset och bockade och sparkade. Donald blev orolig och nervös men sen var det en som kom ner från läktaren för att kolla om Lovisa var okej och så och då blev Donald ännu nervösare och började skaka på huvudet och han tänkte nog stegra för han stod och "studdsade" med frambenen och skakade på huvudet men jag lyckades lugna han och han stegrade aldrig riktigt. Sen fortsatte vi med att hoppa och då skulle vi trav in på bommen och krysset och sedan svänga till vänster eller höger och hoppa ett sockerbits räcke på ca 70cm och det hoppade vi en gång åt vänster och en gång åt höger. Donald sparkade ganska mycket när vi hoppade oxern men jag har blivit van nu:) Puckot<3 Jag kan ju inte säga att jag red så jätte bra heller efter två veckors utan ridning. Men på slutet var han jätte fin iallafall och jag hoppas att han är mindre knäpp imorgon;)
Vet att min sits är såååå fin... not, Haha den ser hemsk ut på många av bilderna. Det är Pernilla som har fotat<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0