Dagens ridpass: sitsträning

Gick inte så bra idag, Donald kändes sur och han var jätte jobbig. Det gick sämre i vänster varv än i höger. Vi jobbade ganska mycket utan stigbyglar och med sitsen, vi red ganska mycket på volterna. Orkar inte skriva så mycket mer men han blev finare på slutet iallafall. 
 
 
Känner mig lite trött på att rida på ridskola nu, jag känner att jag inte lär mig så mycket utan jag lär mig känna Donald och hur jag ska rida han och sånt men det går inte så bra när jag bara rider han två gånger i veckan. Sen vill jag kunna tävla mer också för på klubbhoppningarna så måste man vänta till ett visst datum om man var med på den innan och sen så med ryttarsatsningen så kommer jag att kunna tävla två "stora" tävlingar per tremin och det känns inte som om jag kommer kunna utvecklas mer på ridskoleponny även om jag går i ryttarsatsningen. Men jag kommer ju inte att få en egen ponny att komma vidare på så det är bara att fortsätta på ridskolan. 
Sötaste knäpp ponnyn<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0