Ridlektioner och annat

I onsdags så red jag Romeo för att Donald hade dragit en vargtand, vi värmde upp i skritt och trav lite självständigt och sen jobbade vi med galoppfattningar. Det gick bra i början men bäst i slutet. Han har ingen skön galopp utan den är ganska ryckig så det gick inte så bra där men annars var det okej. Idag red jag Donald och han var pigg och fin. Han kändes mycket bättre än innan och han var inte lika känslig i munnen efter att ha dragit tanden. Vi gjorde lite framdelsvändingar och lite skänkelvikning tror jag;) Han var fin iallafall och jag är nöjd med han. På onsdag så ska ha mätas, spänande jag hoppas på att han blir C-ponny men han kommer nog att späna sig mycket så han kommer säkert att bli D-ponny men man kan ju alltid hoppas:) 
 
Ska nog sova nu eller försöka iallafall för jag har jätte ont i armen/axeln efter att jag ramlade på idrotten, vi hade skridskor. Hoppas att det går över snart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0