Hoppträningen

Ni får leva med min "fina" skiss;)
Började med att värma upp i trav, ställde och böjde, gjorde övergångar och tempoväxlingar. Sen i galoppen så ökade vi efter långsidorna och gjorde lite volter ibland. När vi värmt upp så började vi hoppa. Vi började i högervarv och galopperade på en stor volt över en bom sen en till bom och oxer och runt igen ( grön linje ). Gjorde det i båda varven, var tvungen att korta upp honom väldigt mycket. Sen hoppade vi linjen/kombinationen ( lila linje ), det var byggt för tre galoppsprång men jag skulle kort emellan till fyra. Fick jobba mycket med att ta tillbaka honom då han gärna springer fort men efter ett tag så gick det, han tyckte det var riktigt jobbig. Gjorde det i båda varven också men i höger så efter ett tag skulle jag in på volten efter oxern och sen resten av linjen (blå linje). Sen hoppade vi bom räcke bom, vi började lågt och höjde eftersom men Nisse tyckte det var riktigt jobbigt så efter ett tag ville han inte fatta galopp och körde bara upp huvudet men när vi sänkte gick det bättre (röd linje) sen la vi ihop det med en liten oxer så att vi hoppade på en båge (gul). Tillsist så hoppade vi linjen och sen bågen med oxern och bom räcke bom. I linjen så höjde vi oxern och sista räcket ganska mycket och det gick super, han hoppar bättre när det är högre och jag rider bättre;) Det var riktigt kul även fast jag höll på att dö i värmen och Nisse var riktigt svettig. Men vi behövde det och nu känns det bra inför nästa tävling som troligen bli på Färsta. Blir nog en till hoppträning när Carro kommer hem igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0