Dagens ridpass: Hoppning, kombinationer

Idag på ridningen var det hoppning och vi red ute. Vi fick rida fram i skritt, trav och galopp självständigt. Vi började med att hoppa fram på ett kryss, först travhoppade vi det från båda hållen och landade i samma varv två gånger åt varje håll. Sen tog vi det i galopp och då bytte vi varv och galopp över hindret och det gjorde vi också två gånger åt varje håll. Sen började vi hoppa en kombination med två räcken och ett galoppsprång emellan, vi tog den i både höger och vänster galopp. Sen hoppade vi en kombination med räcke in och oxer ut med ett galoppsprång emellan. Donald var jätte pigg i början och det kändes som om han skulle explodera i galoppen, i början stod han typ bara och studdsade men sen gick det bättre och han slutade tramsa. Han hoppade fram fint men han var riktigt pigg och ganska stark men efter ett tag så blev det bättre. I första kombinationen hade jag lite för dålig fart så det blev två galoppsprång tror jag först men sen la dom dit en bom emellan och när vi hoppade då blev det lite missförstånd men han hoppade ändå. I andra kombinationen hade jag lite dålig fart först men andra gången vi hoppade gick det jätte bra. Sen när vi travade av så gick han riktigt fint, bästa Donald:) ska se om jag får med någon som kan fota och kanske filma lite också imorgon:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0