Ledsen för usel uppdaterning

Efter skolan så åkte jag Frida och Vilma till stan, åt Subway och gick runt lite, hittade inget speciellt. Efter det så åkte jag direkt till stallet och red ett markabrete pass på Donald. 
 
Började med att värma upp genom att rida sju slalombågar på båda långsidorna i skritt utan stigbyglar, han ville inte riktigt böja sig men ju mer vi körde dessto bättre blev han. Sen tog vi stigbyglarna och gjorde samma sak fast i trav och bara med fem bågar. Ni får ursäkta mina skisser men det är något liknande iallafall:P Det är sju bågar på min "fina" skiss
 
När vi gjort det ett tag i båda varaven så gick vi in på volterna och travade över tre bommar och travade nått varv och sen så la vi till galopp efter bommarna och galopperade på volten tills vi kom en bit i från bommarna där saktade vi av till trav och travade vi över bommarna och sen galopp igen, gjorde det i båda varven.
 
Sen tog vi en paus och skrittade på volterna på lång tygel. När vi gjort det ett tag så var det dags för nästa övning. Vi skulle komma på ett kryss och sen landa i galopp, sakta av innan kort sidan och rida in på en tiometers volt tillbaka mellan två koner och sen trav hoppa krysset igen och så om och om igen, hoppas att ni fattar det är ganska svårt att förklara, ni får en "jätte fin" skiss, det kanske gör det lättare. 
Det gick faktiskt jätte bra fast han var jätte pigg för jag tror inte att han gick något innan mig. Han sökte sig neråt ibland också och på slutet när vi travade av var han jätte fin. Imorgon blir det dressyr. Ni får vekligen ursäkta mig för dom hemska skisserna men jag gjorde iallafall nånting:P 
 
Ska försöka bli bättre på att blogga, förresten så har jag och Kristin börjat blogga på vår blogg igen så ni kan ju gärna kolla in på den:) Ni hittar den HÄR! vi ska fixa headern och designen snart tror jag;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0