Gårdagens ridpass

Dressyr på schemat. Vi började med att skritta fram med långa tyglar och sen på korta tyglar, jobbade självständigt i skritten och redan då blev han fin, han var inte lika hög i formen som han brukar utan han hade huvudet lägre än vanligt sen travade vi fram självständigt också och då var han som i skritten. Efter att vi travat fram så började vi med en övning i skritt på volterna, på den öppna delen av volten (alltså där det inte är nån sarg) skulle vi flytta bakdelen lite granna och resten av av volten travade vi, sen körde vi hela i trav och Donald blev bättre och bättre för varje steg, han kom i form och gick super fast i högervarv på volten så vill han gärna gå inåt men det blev bättre efter ett tag, sen körde vi galopp och dom som kunde gjorde som vi gjorde i skritt och trav, jag galopperade bara för jag ville hellre jobba med formen och ställningen och det gick bättre och bättre. Körde likadant i båda varaven. Nästa övning så jobbade vi lite som förra gången men att rida upp längs medellinjen och göra halt i mitten och på långsidorna testade vi att rygga, Donald kunnde inte det så Maria fick hjälpa till och då gick det bra, körde två gånger tyckte att det räckte eftersom han gjorde så bra fast han inte kunnde hjälperna till det , sen travade vi och skrittade vi av. Är så nöjd med ridpasset, han gick i form nästan hela lektionen och jag red bra tyckte jag, förra veckan red jag som en kratta men nu red jag verkligen och jag vet hur jag ska rida han. Känner faktiskt att han börjar lite på mig nu:) Hoppning på tisdag, ska anlita en fotograf Frida eller nån annan;) Tävling nästa helg, hoppar 70cm:) 
Fotograf: Saga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0