Dagens ridpass: Markarbete

Kom till stallet, gick och bytte om, lämnade en teckning till Maja och så medans jag väntade på att vi skulle bygga fram, byggde fram och sen var det bara att vänta på att lektionen skulle börja. Donald gick på lektionen innan så jag behövde inte göra iordning men jag vill göra iordning för jag blir så rastlös annars, var med Alba medans jag väntade ni kan ju kolla in hennes blogg, den hittar ni häär. Tog ponnyn och gick till ridhuset och då började vi skritta fram lite granna och sen började vi med en övning i skritt:
Vi red över bommar, framdelsvänding vid konen efter sen över bommar. Slalom mella tre koner och sen efter långsidan till tre till koner där det också var slalom, gick hyfsat bra han ville inte riktigt ställa sig i slalomen och ville inte heller göra framdelsvänding men efter ett tag blev han mjukare och då gick det bättre. Sen körde vi samma sak fast i traven med skritt i framdelsvändningen. Vi la till galopp efter långsidan mellan slalomarna efter ett tag. Donald var pigg och glad:) Sen började vi med nästa övning:
Vi började i trav vid en socker bit red över två bommar, slalom, över tre bommar, red i en båge mot två bommar, över dom, slalom, runt en sockerbit, fatta galopp och galoppera mot stuttsen, hoppa dom och galoppera till en bit innan socker biten och runt den och sen börja om, körde i båda varven. Det var kul och det tyckte nog Donald också för han var pigg hela tiden och ville bara galoppera, haha sötisen. Han hoppade mjukt och fint och blev mjukare och mjukare för varje minut. Vi körde några gånger i varje varav och sen travade vi av och skrittade av;)
 
Nästa vecka ska vi hoppa titthinder:D spänade, får se om jag lyckas skaffa en fotograf. Blev kanske ett rörigt inlägg men hoppas att ni fattar. Övningen var iallafall jätte rolig och Donald var rolig. Ler för mig själv när han är så där rolig och busig;) Dressyr imorgon, inte så taggad men det är ju nyttigt och kanske går det bra också:)
Bild från förra veckan, han rev hela oxern så hoppet ser lite konstigt och snett ut:P 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0