Dagens ridpass: Hoppning, titthinder

Började med att skritta fram och sen travade vi fram i en övning där vi skulle rida slalom på kortsidorna och göra en 15m volt vid E och öka traven på andra långsidan. Gjorde det sedan i galopp också fast utan slalomen. Donald var riktigt pigg och bockade en gång, busen;) När vi värmt upp började vi med första övningen 
Hoppas ni fattar lite i min skiss;)
Första övningen var över studds, vi travade in, vände upp mot studdsen och hoppade, körde i båda varven. Donald var taggad och hoppade fint, hoppade två gånger var. Nästa övning var att vi skulle hoppa ett räcke med en vattenmatta under, svänga innanför ett annat räcke och hoppa en mur, Donald stannade en eller två gånger på muren tror jag men sen hoppade han och var jätte duktig, hoppade två gånger var här också. Sen skulle vi hoppa det andra räcket med nått plast skynke som hängde på bommen där det stod saker och så sen skulle vi vända innanför räcket med vattenmattan och hoppa muren. Donald stannade på både räcket och muren men efter ett tag så hoppade han och då hoppade han fint;) körde två gånger där också. Sen travade vi in på en liten "kombination" med en bom framför ett kryss på sockerbitar och sen en liten kryss oxer med en gosedjurs orm runt den översta bommen, Donald stannade första gången men jag hade för dåligt tempo och så red jag dåligt då men andra gången hoppade han:) Hoppade inte så högt idag utan körde mer vägar/omhoppningsvägar och titthinder
 
Jag är jätte nöjd över han även fast han stannade men han hade ju gått två lektioner innan också så han var kanske trött:) Dressyr imorgon, hoppas ponnyn sköter sig och är lika fin som han var förra veckan
Fotografen är Frida, vissa bilder är det inte så bra fokus på men kameran har blivit så men jag gillar bilderna även fast dom är lite suddiga;)<33 

Kommentarer
Postat av: Freia

Fin blogg och jättegullig header! :)

Svar: Tack:)
Fanny

2013-10-22 @ 21:49:24
URL: http://enkopingsryttare.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0