Ridpassen

Tisdags: Skulle haft hoppning men Eva var sjuk så det blev lite markarbete med Madicken istället:) Vi red fram i skritt, trav och galopp, sen började vi med bommarna och det. Vi hade trav bommar i en båge typ, som på bilden och så la vi en volt mellan runt en kona. Efter ett tag så la vi till galopp över galoppbommar som vi sen la upp på sockerbitar, ganska lågt, gjorde det i båda varven och så räknade vi galoppsprång mellan. Sen skulle vi få in åtta galoppsprång och Donald var riktigt pigg så det var svårt men jag lyckades nästan, vet inte om jag lyckades eller inte men men. Frida filmade med min minisystem kamera så det kommer upp nån dag men när vet jag inte;)
 
Onsdags: Dressyr, tränade inför KM. Vi red fram i skritt och trav innan för spåret. Sen började vi med innan för spåret i skritt och gjorde hörnpasseringar, sen i trav i båda varven. Sen tog vi en paus och sen tog vi lite trav och sen galopp, med hörnpasserning i hörnen och korta galoppen på långsidorna. Donald blev så fin av en här övningen. Han var väldigt pigg men något mjukare än vanligt. Han gick i form i lite mindre än halva kanske. Riktigt nöjd med han, han var verkligen jätte duktig. Han kan när han vill;) Hoppas han är lika fin på KM bara;)
Bild fotad av Saga<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0