Första dagen på KMet

Idag var det hoppning. När jag kom dit fixade jag han lite och sen bygde vi banan kl 9. Gick banan ca 4 gånger och sen gjore jag med fingret. Sen gjorde vi iordning Donald så att Linn kunnde gå till framhoppningen. Efter Linn så var det min tur att rida/hoppa fram. Han var väldigt pigg men fin på framhoppningen, han hoppade fint, jag hoppade alla hinder två gånger för han slarvade lite ibland. Sen var det min tur att gå in på banan, där inne var han "rädd" för muren så han ville inte gå i närheten av den men jag fick han ganska nära. Sen fick jag start singnal så jag fattade galopp och red mot första hindret. Han hoppade det galant fast kanske lite fort, andra hindret gick bra men på tredje tänkte han sticka på sidan menjag var beredd på det så jag la dit skänkeln och försökte få han rakt mot hindret men då stannar han istället, jag tog ny fart och då hoppar han. På fjärde hindret stannade han igen för muren var brevidd så han tänkte springa åt ett annat håll, tog ny fart igen och då hoppade han fint över. Femman tar han galant och sexan med men efter sexan blev han så stark och snabb så jag hann inte styra mot sjuan, sista hindret i grunden så jag måste lägga en volt och komma igen och då stannar han såklart för muren var bakom. Så jag blev utesluten, ingen omhoppning heller :( jag som hade sett framimot den för det är typ bara på KM dom har tid och omhoppning och på stora tävlingar men dm borde ha det på nån klubbhoppning ibland. Är ganska nöjd änd även fast vi vägrade ut oss, nu taggar vi om inför dressyren imorgon, kommer nog bilder eller film på det. Har både bilder och film från hoppningen:) 
Lite bilder från dagen, ska försöka få upp filmen också:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0