Dagens och gårdagens ridpass

Tisdag: Hoppning, galoppsprång? eller nått sånt, började med att rida fram. Först så skrittade vi på lång tygel, sen tog vi tyglarna och gjorde fem slalom bågar på ena långsidan och på andra fick vi arbeta lite själv, gjorde det i trav också, i båda varven. Sen gick vi in på stora mittvolten och travade över trav bommar, sen travade vi runt på volten. Efter nått varv så la vi till galopp efter bommarna och galopperade tills en bit innan bommarna och saktade av till trav och travade över bommarna. (finns inte med på skissen)  Gjorde det i båda varven. Sen gjorde vi typ samma sak, fast vi travade över bommarna, fattade galopp efter sista men Donald fattade galopp mitt i. Knäppjöken;) Galopperade och hoppade ett räcke med vattenmatta under. Det gjorde vi två gånger var i båda varven. Sen skulle vi hoppa ett räcke sen räcket med vattenmattan, lägga en volt och hoppa studds, sen vattenmattan igen och till sist ett räcke till, det gjorde vi två gånger i ena varvet och en i andra varvet. Donald var otroligt pigg, han sparakde bakut och bockade ganska ofta. Jag red inte så bra heller för jag hängde inte med över hindrerna hela tiden, men han hoppade lite stort ån gång och då hängde jag verkligen inte med och så var han så stark att jag var tvungen att hålla in han hela tiden. För vi skulle ha ett ganska långsamt tempo och inte rida fort. Har filmer på det som kommer nån gång och där ser man ibland att jag inte är med hela tiden och att jag håller in han och när ha nsparkar och bockar. Han tramsade lite och stannade på vattenmattan ett tag men sen fick jag över han fast då tappar jag ena stigbygeln. Om han är så på KM på lördag då kommer jag att dö, haha nä då;) 
 
 
 
 
Onsdag: dressyr, bogen in tror jag det var. Började med att skritta fram på lång tygel sen tog vi tyglarna och gick innan för spåret, la volter och flyttade i båda varven, sen gjorde vi det i trav lite grann. Sen travade vi ett varv på volterna och flyttade ut bakdelen och på långsidorna red vi innan för spåret. Sen gjorde vi det i galopp i båda varven med lite trav emellan. Donald var fin men pigg, efter andra galoppen i traven innan vi skulle sakta av till skritt så sökte han sig neråt och blev rikigt fin. Sen skrittade vi medans vi fick reda på övningen vi skulle göra. På en långsida skulle vi rida innan för spåret och på andra långsidan skulle vi rida på spåret. Vi skulle först lägga en volt så vi fick ställningen och så sen skulle vi göra bogen in eller vad det var och om vi tappade ställningen var det bara att göra en volt. Det gjorde vi i båda varven, Donald var ganska duktig ibland men han ville inte riktigt. Men jag är nöjd med han, hoppas han är lika fin på KM på söndag;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0