Andra dagen på KM 2013

Idag var det dressyr. Knoppade och fixade han innan vi gjorde iordning han så att jag kunnde gå och rida fram. Jobbade mycket med ställning, böjning och hörnpasserningar på framridningen, red igenom programmet en gång också. Han hade inte så mycket bjudning men jag försökte jobba med han så gott det gick. På slutet började han söka sig neråt. Sen skulle jag in på collecting ring, där jobbade jag lite med ställningen och formen, han hade inte nån bjudning där heller och han lyssnade inte på min vänstra skänkel så mycket. Skrittade och travde lite där, han sökte sig lite neråt. Sen var det min tur att gå in på banan, jag skrittade runt lite innan jag började trava och fick startsingnal. På banan var han hur pigg som helst och ganska spänd. I första snett igenom så hoppade han till i slutet. Han var lydig men pigg och lite spänd men han lyssnade ganska bra. Fick 53,33% tror jag, kanska inte det bästa men han är ju ganska ung så jag är nöjd ändå:) Fick en film när jag red av Kristins pappa som jag ska försöka lägga upp tillsammans med filmen från hoppningen. Men ni kan få se bilder iallafall.
Bilderna kan ha hamnat i oordning
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0