Dressyr

Red Donald idag såklart, vi hade dressyr. Vi jobbade med volter, 20m, 15m och 10meters volter. Vi jobbade med ställning och spårning och sånt. I början var Donald lite seg och trög. Vi började med att skrita på en 20m volt och sen minskade vi den till 15m och sen till 10m sen gjorde vi samma sak i traven. Vi körde utan stigbyglar idag igen. Sen körde vi det i galopp fast då hade vi inte 10m volt utan då jobbade vi bara med 20m och 15m men mest med 20m. Efter ett tag i galoppen  så blir Donald mycket finare och kommer i bättre form och går att ställa bättre, i andra varvet så blev han jätte fin i galoppen men sen när vi travade av så blev han lite hög.
 
Han blir bättre och bättre för varje pass. Efter att jag ridit gick jag och bytte om och sen gick jag och fotade när Kristin, ni kan få några smakprov. (oredigrade)
Först en bild på Donald som jag tog på Kristins lektion
Ni får också två bilder på Pernilla och Farao och Rebecka och Spotlight
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0